8. Naar Zhengzhou - Reisverslag uit Zhengzhou, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu 8. Naar Zhengzhou - Reisverslag uit Zhengzhou, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu

8. Naar Zhengzhou

Door: Jacobine

Blijf op de hoogte en volg Jacobine

22 Juli 2016 | China, Zhengzhou

Met een snelheid van 301 km/h schiet het landschap voorbij terwijl Cold Play in mijn oren klinkt. Zelf de trein nemen in China is een uitdaging. zoveel mensen die allemaal door de security moeten en die ene roltrap of trap moeten nemen en dat gaat gewoon goed niemand wordt platgedrukt of omver gelopen. Kijkend naar het voorbij schietende landschap zie ik hele bizarre dingen. Dat er resten van de overstroming liggen, dat er op GROTE schaal gebouwd wordt. Ik heb nog nooit zoveel kranen bij elkaar gezien die woontorens uit de grond trekken. Dat landschap wisselt zich af met landbouw gebied en af en toe en hele grote stad waar we stoppen. 3,5 uur later staan we op het station van Zhengzhou; 35 graden 65% luchtvochtigheid. I am in hell, lord have mercy on me. Voor de vakantie hoorde ik iemand een uitspraak doen dat reizen je sterker maakt, nou met een 15 kg rugzak, foto tas en kleine rugzak op mijn buik loop ik met de groep mee, ja ik ben sterk met zoveel kg op mijn lijf. What was I thinking.....
Het busje dat ons naar het hotel brengt heeft airco dus we koelen af en als we 1,5 uur later uitstappen met onze spullen valt de warme deken behoorlijk zwaar.
Doordat het reisschema door de overvloedige regen is veranderd zitten we hier 1 dag en reizen we morgen verder. In iedergeval lekker gratis gegeten als tegemoetkoming van de chineese organisatie. We hadden tenslotte Koning Aap even gemaild met wat er allemaal gebeurd was.



  • 22 Juli 2016 - 16:24

    Els:

    Ojee wat je allemaal meemaakt. Ik zit nu lekker in de tuin met 25 graden happy hour te vieren. Is veel relaxter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Zhengzhou

Jacobine op reis

Door China in 29 dagen

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2018

EBHC 2018 Duitsland

12 Augustus 2016

28. laatste dag

10 Augustus 2016

27. On top of the world

09 Augustus 2016

26. Kookles

08 Augustus 2016

25. In de roos
Jacobine

Actief sinds 28 Juni 2016
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 8400

Voorgaande reizen:

30 Januari 2022 - 05 Februari 2022

Roemenië

16 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Jacobine op reis

Landen bezocht: