11. Xi'an - Reisverslag uit Xincheng, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu 11. Xi'an - Reisverslag uit Xincheng, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu

11. Xi'an

Door: Jacobine

Blijf op de hoogte en volg Jacobine

25 Juli 2016 | China, Xincheng

Het is half twee 's middags als we ingecheckt zijn in het hotel na een twee uur durende rit met de hogesnelheidstrein. Het landschap veranderde zienderogen. Van een landbouw gebied buiten de grote stad naar bergen, kloven, bossen met daar tussen wat blokhuisjes. Ook in die twee uur passeren we drie grote steden waar we stopten en er van passagiers gewisseld werd. Nu zitten we dus in de binnen stad van Xi'an in een oud hotel waar we via de achter ingang naar binnen moesten omdat het afdak bij de hoofdingang op instorten staat. Ook hier zijn de bedden hard. ja hard, zo hard dat ik pijn in mijn rug heb en niet meer weet hoe ik moet liggen. ik zal vannacht dan de reserve dekbedden op mijn matras leggen in de hoop dat dat wat zachter ligt.
Bij een aangename maar toch wel zweetbare temperatuur van 32 graden hebben we vanmiddag een wandeling gemaakt naar een pagode en een museum. Die pagode was wel ok, beetje aftants torentje maar het museum daarin tegen was wel weer interessant. Veel beeldjes van jade uit de Chinese prehistorie (ja die hadden zij ook) en de geschiedenis over kleding en make-up bij de vrouwen in het vroegere China. Ook een op schaal gemaakte stad tijdens een van de zovele dynastieën lang geleden. Geen foto helaas want het was te donker en flitsen was verboden.
We gaan zo dimsum eten. We zitten namelijk in het mekka van dimsum.
Morgen het terra-cotta leger!