12. The army has risen from the ground. - Reisverslag uit Xincheng, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu 12. The army has risen from the ground. - Reisverslag uit Xincheng, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu

12. The army has risen from the ground.

Door: Jacobine

Blijf op de hoogte en volg Jacobine

26 Juli 2016 | China, Xincheng

Ja het leger komt uit de grond. In 1974 was een boer een gat aan het graven om water voor zijn land te vinden en vond een hoofd van terracotta met heel veel kleur. Doordat het hoofd in aanraking kwam met licht en lucht verdwenen de kleuren maar de vondst was het begin van een gigantische ontdekking. Het terracotta Leger van de eerste emperor Qin van China. Het is alleen jammer dat zijn eigen graf nog steeds niet gevonden is. Er zijn drie ruimtes waar opgravingen werden of worden gedaan, heel indrukwekkend.
Na dit bezoek hebben we in de stad de grote Pagode bezocht, in de regen. Daarna via de islamitische wijk terug naar hotel. 's Avonds Dumplings gegeten.
We lopen véél. Tussen de 15 en 20 km per dag dus morgen gaan we een stukje fietsen voor de afwisseling en daarna vertrekken we richting Chengdu, met de nachttrein.

Even een reactie; foto' s draaien wordt moeilijk via de app op de foon. Ik zal kijken of ik op de website kan komen. Alles wat met Amerika te maken heeft wat internet betreft zoals Google wordt geblokt of sterk vertraagd. Dat geldt ook voor het lezen van de mails. Dus ja ik lees jullie reacties wel Els en Bart. Dank. @ Bart sprinkhaan eten bij 40 graden zou een extra uitdaging geweest zijn. Misschien komt er een herkansing.