16. We are half way there - Reisverslag uit Lijiang Old Town, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu 16. We are half way there - Reisverslag uit Lijiang Old Town, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu

16. We are half way there

Door: Jacobine

Blijf op de hoogte en volg Jacobine

30 Juli 2016 | China, Lijiang Old Town

We zijn halverwege de reis en we hebben het drukke stads gebeuren ver achter ons gelaten. Met het vliegtuig zijn we in Lijang aangekomen en zijn we na ruim een uur rijden in een heel bijzonder hotel aangekomen. Een hotel met een binnenplaats. De binnenplaats waar vissen zwemmen. (zie foto) en waar je kan zitten.
We hebben een permit moeten ophalen om straks naar het oude centrum te kunnen gaan. Dat gaan we vanavond doen. Vanmiddag hebben we rijstnoedels met zwarte kip gegeten. Nee niet verbrand maar huid en vlees zijn zwart. Lekker!!!Net als de mango's daar kan de mango in Nederland niet tegenop. Lijiang ligt op 2400 meter hoogt de de lucht is ijler en de temperatuur is voor onze begrippen zeer aangenaam zeker na al die zweet dagen die we gehad hebben.
Tegen zessen zijn we naar het oude centrum gegaan. Deze staat op de wereld erfgoedlijst, zo ook bijna alle andere bezienswaardigheden die we de afgelopen weken hebben gehad. Tegenwoordig is het opgeknapt en erg commercieel geworden. winkeltjes met van alles, food cord's, barretjes enz. Druk maar gezellig. Daar hebben wat rondgekeken, wat gegeten en hebben we een bar bezocht waar harde muziek werd gedraaid en gedanst en een verend podium.
En weer op de foto met de Chinezen.
We zijn hier drie nachten dus twee hele dagen.
Morgen fietsen......

• 30 Juli 2016 - 18:27

Els:

He buuf, ja de tijd gaat snel, alweer 2 weken weg. Hier alles rustig, we horen en zien Pim bijna niet dus die heeft het ook naar zijn zin. Het weer is hier echt hollands van alles en nog wat. Vandaag lekker buiten gezeten maar het gaat nu betrekken dus het zal wel gaan regenen. Geniet nog van je laatste weken, we vinden je verhalen leuk om te lezen alleen door al de spam komen we niet bij de foto's maar die zien we vast als je thuis bent. Doe voorzichtig en tot schrijfs. En oja we horen en zien de katten nog worden dus goed verzorgt