20. Zadelpijn ZADELPIJN! - Reisverslag uit Dali, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu 20. Zadelpijn ZADELPIJN! - Reisverslag uit Dali, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu

20. Zadelpijn ZADELPIJN!

Door: Jacobine

Blijf op de hoogte en volg Jacobine

03 Augustus 2016 | China, Dali

Ik weet niet meer wat mij bezielde toen ik zei dat ik wel mee wilde gaan fietsen. Toegegeven was het een mooi stukje China wat we gezien hebben. Door het drukke verkeer heen manouvrerend reden we vanuit Dali richting het meer. Ik heb ondertussen wel de smaak te pakken wat fietsen in China betreft. De route zou westwaarts langs het water gaan richting Xizhou. Hoeveel kilometer dat zou zijn werd gegokt op 20 en dan ook 20 terug. *
Je snapt dat als ongetrainde fietser ik last kreeg van mijn derriere oftewel mijn kont. Dat fietsen gaat prima maar mijn zitvlak begon na de lunch (terugweg) op te spelen. Ik heb de laatste km gelopen, ik was er zo klaar mee.
Even terug naar het tochtje. We begonnen met een frisse wind en wat laaghangende bewolking en eindigde met ZON, onderweg 1 klein buitje.
We zagen veel. Ook een camping, ja een camping in China met caravans (onbewoond) en een mobilhome.
We zagen rijstvelden, Chinezen op elektrische scooters, bloemenvelden, nog meer Chinezen op tandems maar dan naast elkaar, kraampjes, werkende oude mannetjes en vrouwtjes, Chinezen in grote auto's. En wij fietsen daar tussen door. Vandaag met ons vieren. We zijn al dagen, weken een bezienswaardigheid zo ook vandaag. We kwamen een vlogster tegen die had door ons binnen twee minuten van 200.000 naar 700.000 volgers. We hebben ruzie gemaakt met een Chinees over de plek waar we de fiets konden zetten. Uiteindelijk mochten we de fiets voor iemands restaurant zetten. Je snapt daar hebben we dan ook geluncht. Hij zou ook op de fietsen passen als we het dorpje in liepen. Nou ja dat denken we dat ie dat zei. Wij spreken tenslotte geen Chinees.
Terug in het hotel ruim 6 uur later met zadel en rug pijn. Ik word gek van de pijn. Morgenmiddag ga ik mij laten masseren, wat er ook gebeurd.
Vanavond Harakrishna yoga gedaan. Nou ik heb gelachen om de twee gasten uit de groep tijdens het mantra zingen van Hara Krishna. Veel zingen en dansen weinig yoga. kort samengevat. Geloof me, dit is niet wat ik voor ogen had toen er werd voorgesteld om Yoga te gaan doen.

* Ik heb het even opgezocht bij thuiskomst, volgens Google Maps hebben we 60 km gefietst die dag.

  • 03 Augustus 2016 - 17:00

    Els:

    Dat is afzien buuf. Na zo al je berichten gelezen te hebben, vraag ik me af of dit alles wel hetgene is wat je ervan verwacht had.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Dali

Jacobine op reis

Door China in 29 dagen

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2018

EBHC 2018 Duitsland

12 Augustus 2016

28. laatste dag

10 Augustus 2016

27. On top of the world

09 Augustus 2016

26. Kookles

08 Augustus 2016

25. In de roos
Jacobine

Actief sinds 28 Juni 2016
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 8354

Voorgaande reizen:

30 Januari 2022 - 05 Februari 2022

Roemenië

16 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Jacobine op reis

Landen bezocht: