22. Nog 1 week. - Reisverslag uit Longji, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu 22. Nog 1 week. - Reisverslag uit Longji, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu

22. Nog 1 week.

Door: Jacobine

Blijf op de hoogte en volg Jacobine

05 Augustus 2016 | China, Longji

Over 7 dagen zet ik weer voet op Nederlandse bodem, ik zal die 7 dagen nog door moeten met deze groep geloof me dit is nog steeds een behoorlijke uitdaging, ze is 24 en bepaalt het hele gebeuren, maar voorlopig hebben we nog een mooi programma voor de boeg met als hoogte punt het Karstgebergte. We zijn op weg naar Guilin, daar is het befaamde stenen woud. Nou had ik mij voorgesteld dat versteende bomen waren maar het schijnt een gebied te zijn met rotsen die een gekke vorm hebben. De reis daar naar toe duur 6 uur in, jawel weer een krap klein busje.
De reis is regenachtig en we laten de Himalaya achter ons, het landschap veranderd in lage bergen en heuvels met mais en rijst terrassen en dorpjes. We lunchen in een truckerscafe/restaurant en rijden verder naar Kunming, daar wisselen van bus, deze is iets ruimer er rijden we verder naar Shilin. Het stenen woud doemt op en we zijn op de plaats van bestemming. Denk nou niet dat het een uitstapje Veluwe is. Hier is een entree zoals bij een pretpark. veel bussen, veel mensen, rijen bij de kassa, vervolgens met een shuttlebus naar het begin van het woud. Weinig boom veel steen. Steen dat door erosie van water en wind verschillende vormen heeft gekregen. Dat komt door dat de samenstelling van dit gesteente een mix is van een harde steensoort en zacht kalksteen. Ik heb mij daar prima vermaakt door van het centrale pad af te wijken en door diepe smalle spleten heen te wurmen. Geen Chinees te bekennen op sommige momenten. Niets te horen behalve vogels, heel gaaf. Steentje gepikt van de grond voor de tuin. Joep weet waarom. Op een gegeven moment loop je dat gebied weer uit tussen de massa Chinezen die in groepen met een mevrouw lopen, die op haar beurt in een microfoon de groep toe schreeuwt. Dit fenomeen is zo Chinees. Tegen sluitingstijd zat ik naast Marcel , de eenling van de groep, te wachten op de rest en ons te verbazen over dit fenomeen.
De reis gaat verder naar een station in de middle of no-where. Daar hebben we 1,5 uur gewacht voordat we naar binnen konden. Eenmaal binnen werd alles gecontroleerd omdat we via een stad zouden reizen waar de G8 vergadert. De treinreis duurt 16 uur.
Van slapen kwam weinig.
De volgende ochtend heb ik last van mijn rechter oor door het hoogte verschil wat we overbrugd hebben.

Adembenemend verandert het landschap. We zien huisjes tussen uitgestrekte rijstvelden en het Karstgebergte dat opdoemt. Ik kijk mijn ogen uit.
Tegen 15.00u komen we aan in Guilin en gaan we met een busje naar Longji. We verlaten het Karstgebergte om eerst de rijstvelden te bekijken. We overnachten in Ping'an in een guesthouse dat uitkijkt over de rijstvelden. Het is al laat wanneer we arriveren. Dus morgenochtend wat mooie foto's maken. We hebben een reis van bijna 30 uur erop zitten om 1 nacht en een halve dag hier te verblijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Longji

Jacobine op reis

Door China in 29 dagen

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2018

EBHC 2018 Duitsland

12 Augustus 2016

28. laatste dag

10 Augustus 2016

27. On top of the world

09 Augustus 2016

26. Kookles

08 Augustus 2016

25. In de roos
Jacobine

Actief sinds 28 Juni 2016
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 8404

Voorgaande reizen:

30 Januari 2022 - 05 Februari 2022

Roemenië

16 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Jacobine op reis

Landen bezocht: