23. De rijstvelden van Ping'an - Reisverslag uit Longji, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu 23. De rijstvelden van Ping'an - Reisverslag uit Longji, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu

23. De rijstvelden van Ping'an

Door: Jacobine

Blijf op de hoogte en volg Jacobine

06 Augustus 2016 | China, Longji

Vroeg op want we willen nog een wandeling maken door de rijstvelden. Ik krijg van de eigenaar een kaartje en wijst mij precies hoe ik vanaf het hotel moet lopen. Ik deel dat met de anderen maar die gaan achter de eigenwijze Cees aan. Prima ik trek mijn eigen plan. Ik volg de trappen naar boven, hap af en toe naar adem, dus maak ik een foto en ga ik weer. Na 20 minuten trappen klimmen sta ik op uitzichtpunt 1. Ik maak wat foto's en zie de bewolking vanuit het dal omhoog trekken. Dat voorspelt niet veel goeds maar ik doe een poging om naar uitzichtpunt 2 te lopen. Bij mijn vertrek na 10 minuten zie ik "het gezin". Niet dat ze veel aandacht hebben voor mijn aanwezigheid behalve Lotte. Ik loop verder richting punt 2 en de bewolking wordt dichter. Het pad is nog wel zichtbaar maar zie niets meer van het landschap. Ik doe mijn oortjes in en besluit lekker met Coldplay mee te zingen. Lekker even niets. Ik maak wat foto's van spinnen en andere insecten en besluit halverwege dat ik terug ga. Doorlopen en nog steeds geen uitzicht hebben bevalt mij niet. Uiteraard kom ik "het gezin" tegen die vast besloten is om naar punt 2 te gaan (wandeling van een uur). Ik geef aan terug te gaan omdat ik de bewolking niet vertrouw. Op de terug weg lijkt het opeens open te trekken en ik baal een beetje van mijn besluit en inschatting. Helaas pindakaas. Om 10.00u ben ik terug in het hotel en 10.10u gaat het opeens de hemel open het regent zoals een echte tropische regen moet regenen volgens mij. sodeju echt niet te zuinig.
Ik moet een kleine glimlach onderdrukken. Stormden ze gisteren met zijn zessen de berg op naar het hotel zonder rekening te houden met anderen, vandaag zijn de goden mij goed gezind. En het regent onafgebroken met een paar zware donderslagen.
Doorweekt liepen ze tegen elf uur het guesthouse binnen, verbaasd dat ik niet verregend was. Tja, wat zal ik zeggen, waren het de zegeningen van de Boeddha's of was het toeval dat mij ten deel viel. Na de lunch zijn we weer vertrokken en reden we richting het Karstgebergte dit keer.
Met de term Karst worden alle verschijnselen bedoeld die te maken hebben met het oplossen van kalksteen in water.
Het gebergte is ontstaan doordat miljoenen jaren geleden door een aardbeving dit gebied vanuit de zee omhoog is geduwd. Buiten China is dit fenomeen alleen nog in Vietnam te bewonderen. Weer en wind heeft er voor gezorgd dat het zachte kalksteen verweerd en verdwijnt waardoor deze ronde vormen zijn ontstaan. Het is adembenemend mooi en niet te vergelijken met iets wat wij in Europa hebben. Moet je voorstellen dat je in de stad loopt en acht een gebouw een hoge bult/Karst ziet. Nee dat kan je je niet voorstellen dat moet je zien.
We rijden naar Yongzhou en stadje aan een rivier geklemd tussen de Karsten.


  • 07 Augustus 2016 - 14:27

    Bart:

    Hee Jaco,
    Het lijkt er op dat het met het gezelschap niet meer zo lekker loopt?
    Dat is wel jammer, zeg.
    Geniet toch maar zoveel mogelijk van deze unieke reis en laat je niet kisten!
    Ik kijk steeds uit naar je reisverslagen, ze zijn erg leuk.
    Ben wel heel benieuwd naar alle foto's want hier komen ze niet zo mooi door en blijven erg klein in de weergave.
    Groetjes en plezier deze laatste week.
    Bart.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Longji

Jacobine op reis

Door China in 29 dagen

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2018

EBHC 2018 Duitsland

12 Augustus 2016

28. laatste dag

10 Augustus 2016

27. On top of the world

09 Augustus 2016

26. Kookles

08 Augustus 2016

25. In de roos
Jacobine

Actief sinds 28 Juni 2016
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 8355

Voorgaande reizen:

30 Januari 2022 - 05 Februari 2022

Roemenië

16 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Jacobine op reis

Landen bezocht: