24. Het Karstgebergte - Reisverslag uit Yangshuo, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu 24. Het Karstgebergte - Reisverslag uit Yangshuo, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu

24. Het Karstgebergte

Door: Jacobine

Blijf op de hoogte en volg Jacobine

07 Augustus 2016 | China, Yangshuo

We zijn op weg naar Yangshuo een oud stadje midden in het Karstgebergte. De reis duurt zo'n 4 uur met het busje.
Na drie uur rijden zie ik het Karstgebergte weer opdoemen. De bulten in het landschap volgen elkaar in gestaag tempo op tot het er vol mee staat. Tegen half zes lopen we het hotel binnen. Erg chique. Dat is met een reden. Dat we straks zeggen dat de hotels er goed uitzagen. mooi niet. douchen naast de wc zonder gordijn. vieze vloeren, schimmel randen bij wasbak als bij de douche. Ok de lakens waren schoon net als de handdoeken en dat geldt voor alle hotels.
Dit hotel in mooi. Het bed is queen size, je kan er met zeker 6 mensen in. Dat is een hele hoop laken om te wassen, ik denk dat ik over dwars, linksom en rechtsom ga liggen. Misschien verdwaal ik in dit bed.......
We eten bij een straattentje in het centrum van de stad, wonton en dumplings, ja er is verschil. De ene is gekookt in de boullion en de ander is gestoomd.