25. In de roos - Reisverslag uit Yangshuo, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu 25. In de roos - Reisverslag uit Yangshuo, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu

25. In de roos

Door: Jacobine

Blijf op de hoogte en volg Jacobine

08 Augustus 2016 | China, Yangshuo

Dat kan maar een ding betekenen. Iets met boogschieten. Voor dat het zover is zijn we eerst gaan wandelen door het naastgelegen park met ons vijven. De sfeer is weer positief. Reden van de negatieve sfeer bleek dat Cees zich niet lekker voelde de afgelopen dagen. Acute buikloop.Dan is hij kort af en nors. Als ik dat niet weet ga ik het zelf bedenken. FOUT VALKUIL. Ik heb gister even aan Trudie gevraagd of er iets met Cees was want hij is zo stil.
Vandaag dus aan de wandel, doel is de nabijgelegen pagode op de Karstberg te bekijken. Dat liep uit op een fiasco omdat het vannacht geregend had en het pad te glad was om de klim naar boven te maken. Ik was er niet rauwig om zeker omdat het klimaat hier " zweten uit elke porie bij een temp van 32 graden luchtvochtigheid 70" is. Dan maar naar de rivier pootjebaden. Ja pootjebaden kan hier maar zwemmen niet. Tenzij je een buitenboordmotor op je rug bindt om terug te komen. De stroming is heel sterk.
We liepen na dit uitje langs het water, boulevard. Opeens zegt Maarten " hier heb ik gisteravond gelopen met Fabian en je kan daar bij een standje boogschieten" ( Maarten en Fabian zijn reisgenoten). Ok dat wil ik zien. Wij er naar toe. Uiteraard werd er van mij verwacht dat ik mijn kunsten liet zien. 10 pijlen voor 20 Yuan ( 2.70 euro).
Geloof mij, de bogen waren oud de pijlen heel maar met weinig veren.
Ik koos de boog ipv het kinderboogje wat zij mij aanreikte. Schiet heel gedecideerd 20 pijlen. Bij de eerst in het geel begon het vrouwtje te applaudisseren, bij de tweede pijl nog een keer met een soort van "yes" geluid. Bij elke volgende pijl schijnt haar gezicht op een soort ongeloof te hebben gestaan. Hahaha. voorbijgangers bleven staan en applaudisseerden na afloop. Hahahaha en wat krijg je dan......een ketting van kralen.
Na een frisse douche zijn we met het busje een stukje gaan rijden met het doel om te gaan varen op een open boot. Vanaf het water kan je mooi het Karstgebergte fotograferen. Na 1,5 uur te hebben gevaren zetten we weer voet aan wal om te eten.
Na het eten kwam het hoogtepunt; kijken naar de vissende aalscholvers.
Leuk dat wel maar wel heel erg kort, pak en beet 10 minuten. Dan maar met een aalscholver op mijn arm op de foto.
Morgen kookles
Overmorgen fietsen en bamboeboot raften met een andere groep dan deze. Ik moet de theeplantage laten schieten omdat het gezin dit al gezien heeft in een ander land. Helaas gaat de groep van Shoestring die vlak achter ons zit niet naar de theeplantage maar wel fietsen en raften, dan kan ik met hun mee.



  • 08 Augustus 2016 - 16:29

    Els:

    He buuf, lekker bezig ! Geniet nog van je laatste dagen, het gaat nu hard is de ervaring. Leuk al die reisverhalen, we blijven lekker op de hoogte. Hier nog steeds alles rustig, geen gekke dingen. Tot over 5 dagen ! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Yangshuo

Jacobine op reis

Door China in 29 dagen

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2018

EBHC 2018 Duitsland

12 Augustus 2016

28. laatste dag

10 Augustus 2016

27. On top of the world

09 Augustus 2016

26. Kookles

08 Augustus 2016

25. In de roos
Jacobine

Actief sinds 28 Juni 2016
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 8398

Voorgaande reizen:

30 Januari 2022 - 05 Februari 2022

Roemenië

16 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Jacobine op reis

Landen bezocht: