14. Morning has broken. - Reisverslag uit Chengdu, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu 14. Morning has broken. - Reisverslag uit Chengdu, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu

14. Morning has broken.

Door: Jacobine

Blijf op de hoogte en volg Jacobine

28 Juli 2016 | China, Chengdu

Het is meer dat ik gebroken ben. Mijn hemel wat een verschrikkelijke treinreis was dit voor mijn rug. Dan heb ik het nog niet gehad over mijn geestelijke gesteldheid. De grens van "hoe vies kan ik hebben" wordt behoorlijk op de proef geteld. Ik dank Edith bij deze voor het lakenzakje en mij zelf voor de XL handdoek van Decatlon. De perfecte deken en uiteraard mijn eigen kussen. Huisstofmijt en naar ik vermoed vlo of wants (want ik heb rode bultjes op mijn benen), ten spijt heb ik wel redelijk geslapen.
Half zes in de ochtend komen we aan en nemen we afscheid van Bing, een twintigjarige student die in onze couchet zat/ lag en drie dagen nodig heeft om thuis te komen. Zijn ouders wonen in Dali dus gaan we elkaar waarschijnlijk weer ontmoeten. We hebben samen met hem "saboteur" gespeeld en gepraat over zijn studie.
Tegen zessen stappen we in het busje dat ons naar Leshan zal brengen in ruim 2 uur tijd. Daar staat een hele grote Boeddha. Deze is uitgehouwen uit de rots en waakt over de rivier zodat deze niet buiten haar oevers treed en om de schepen te behoeden voor de sterke stroming of het helpt weet ik niet maar het zou natuurlijk zomaar kunnen. Stel dat de rivier wel buiten haar oevers zal treden heeft Boeddha zijn werk niet goed gedaan en wat gebeurd er dan? Billenkoek?
Nou en die Boeddha was groot vanaf het water. Om onszelf niet nog meer te vermoeien besloten we om een boottripje te maken langs de Boeddha ipv de voettocht en een klimpartij over zeer smalle treden en gangetjes. Vanaf het water zagen we ook dat het erg langzaam aan toe ging dus dat is ons bespaard gebleven.
De rivier stroomt er heel snel en door het uithakken van de Boeddha zijn er veel stenen en gruis in de rivier terecht gekomen met gevolg dat er minder schepen vergingen doordat de richting van de stroming veranderde, het is hier niet de wetenschap maar de religie die het bewijs levert "Boeddha beschermt de rivier en haar boten".
's Middags "hotpot" gegeten dat is hier een specialiteit. zie het als fonduen in de bouillon met groeten, vis en vlees. Heerlijk. Chengdu is bekend om de Sichuan peper dat kan je er apart bij krijgen als je iets besteld.Bij de hotpot hadden midden in een apart pannetje met Sichuan pepers. (zie foto).

Morgen naar de panda's


  • 28 Juli 2016 - 16:50

    Els:

    He buuf volgens mij kom je niet uitgerust terug van vakantie, wat maak jij veel mee. Ben benieuwd naar al je verdere verhalen. Ik drink er morgen tijdens happy hour eentje op je. En de bakken worden geleegd hoor

  • 04 Augustus 2016 - 19:23

    Bart:

    Hoi Jacobine,

    Zijn die padden in dat groene netje ook etenswaar? Brrr..
    Hoop dat de zadelpijn wel wat is weggeëbt. Wij zijn tamelijk verregend en een dag eerder terug gegaan, ik had het helemaal gehad!
    Hier is het prachtig weer en de tent is alweer schoon en droog ingepakt, de wasmachine draait op volle toeren.
    Verder was het wel lekker hoor, met ook heel hete en felle zon. Twee keer een flink stuk gerend (hijg!!) 8 en 9,5 km.
    Ook lekker gewandeld en veel bosbessen en aardbeitjes geplukt. Ik weer helemaal heppie!
    Veel plezier daar en tot volgende week alweer! Doei! Bart.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengdu

Jacobine op reis

Door China in 29 dagen

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2018

EBHC 2018 Duitsland

12 Augustus 2016

28. laatste dag

10 Augustus 2016

27. On top of the world

09 Augustus 2016

26. Kookles

08 Augustus 2016

25. In de roos
Jacobine

Actief sinds 28 Juni 2016
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 8425

Voorgaande reizen:

30 Januari 2022 - 05 Februari 2022

Roemenië

16 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Jacobine op reis

Landen bezocht: