28. laatste dag - Reisverslag uit Kowloon City, Hong Kong van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu 28. laatste dag - Reisverslag uit Kowloon City, Hong Kong van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu

28. laatste dag

Door: Jacobine

Blijf op de hoogte en volg Jacobine

12 Augustus 2016 | Hong Kong, Kowloon City

Gisteravond aangekomen in Hong Kong, een overweldigende stad. Met de Shuttlebus van het meest Chique hotel van deze reis naar het centrum van Kowloon. Daar hebben we lekkere Vietnamese vissoep gegeten en zijn we naar de, tegen vallende, lichtshow gaan kijken.
Vandaag is het de bedoeling om naar het echte Hong Kong te gaan, naar "The Peak". Dus eerst met de Shuttlebus naar het centrum, stukje wandelen naar de ferry, met de ferry naar de overkant ( het echte Hong Kong), weer wandelen door een botanische tuin met een kleine dierentuin. Dat moet je zien als aapjes is een kooitje.
We zijn op de verschillende roltrappen uit "wie is de Mol" naar boven gegaan en met een heel stijl rijdend treintje naar The Peak.
Ook daar een adembenemend uitzicht.
Ik heb het gezin trouwens kennis laten maken met Pokemon Go. Nu we in Hong Kong zijn is er fatsoenlijk wifi en wordt niets geblokt dus Facebook en dergelijke is bereikbaar. Overal in Hongkong is er gratis Wifi dus je snapt wij spelen Pokemon Go op The Peak.
's middags terug in het hotel zijn we gaan zwemmen, hier hebben we zo naar uitgekeken. Dit is het eerste hotel met zwembad.
De temperatuur valt mee, het is warm maar de luchtvochtigheid is niet zo hoor. Zweten doe je toch.
Om zeven uur 's avonds rijden we naar het vliegveld, nadat we zijn in gecheckt en de douane zijn gepasseerd eten we wat en gaan de naar de gate, ondertussen pokemons vangen.
Om vijf voor elf vertrekt het vliegtuig naar Parijs, Daar komen we tegen vijf uur 's ochtends plaatselijke tijd aan en maken we de overstap naar een de vlucht voor Amsterdam.
Om half negen zet ik voet op Nederlandse bodem, eindelijk weer thuis.
Het is mooi geweest. Tijd om naar huis te gaan. Veel gezien. Veel gedaan. heel veel indrukken opgedaan en heel veel foto's gemaakt. Het verwerken gaat beginnen.
Mijn droom is uitgekomen. Lopen op DE MUUR, Panda's gezien, Het leger aanschouwt, Een fantastisch uitzicht over en boottocht door het Karst gebergte.
Door een serie (jaren '80) over Marco Polo en door Peking expres is deze wens ooit ontstaan, en is nu uitgekomen......

Ik spreek en zie jullie snel
With love

• 14 Augustus 2016 - 16:25

Margo Gibbon:

Bedankt voor het leuke interessante reisverslag, heb het ook aan Wim laten lezen. Spannend dat je dat in je eentje maar wel samen met een groep heb gedaan.
    Rust nu maar lekker uit en geniet van je broodje kaas. Groetjes Wim en Margo