9. Op zoek naar "Kungfu Panda". - Reisverslag uit Gucheng, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu 9. Op zoek naar "Kungfu Panda". - Reisverslag uit Gucheng, China van Jacobine Haffmans - WaarBenJij.nu

9. Op zoek naar "Kungfu Panda".

Door: Jacobine

Blijf op de hoogte en volg Jacobine

23 Juli 2016 | China, Gucheng

We lieten tegen 10.00 u Zhengzhou achter ons liggen en reden richting Mount Songshan. Daar ligt een Shaolin klooster met monniken die aan kungfu doen. Mijn missie was dan ook om Kungfu Panda te vinden. Helaas geen panda maar wel veel Chinezen want het is zaterdag en dan gaan Chinezen iets ondernemen zoals het bezoeken van een Shaolin tempel. Uiteraard hebben we ook een show bijgewoond maar deze was minder spectaculair dan het optreden wat ik in de Rijswijkse schouwburg heb gezien een aantal jaar geleden.
Nee ik zal niet meer klagen over de hitte, het zweten enz. Ik accepteer dit....NOT!
De overstroming in Hebei en Hunan China is niet op onze reisroute. Dus dan zijn jullie weer even gerustgesteld ;-).
Morgen gaan we naar de grotten en vandaag zitten we nog op onze D-tour in een heel luxe hotel op de 22ste verdieping. Even ter herinnering wij reizen een stuk om vanwege hevige regenval in en rond Beijing. overmorgen zitten we weer "on track" in Xi'an.